Wykorzystanie Internetu w wybranych gospodarstwach rolnych
Synopsis
Dokonano oceny 25 wybranych gospodarstw rolnych pod względem wykorzystania Internetu. Instrumentem badawczym był kwestionariusz, który dotyczył informacji o rolniku i jego gospodarstwie oraz obejmował wywiad na temat wykorzystania Internetu przez respondenta. 22 osoby wskazały Internet jako główne źródło zdobywania informacji na temat rolnictwa. Aż 17 badanych deklaruje korzystanie z Internetu kilka razy dziennie. Z badania wynika, że najczęściej odwiedzane portale internetowe to portale informacyjne, z których korzysta 80% badanych, a następnie portale społecznościowe – 60% badanych, edukacyjne – 52%, sklepy internetowe – 40%. Cele korzystania z Internetu plasują się następująco: poszerzanie wiedzy rolniczej – 88%, kupno/sprzedaż – 60%, bankowość internetowa – 52%, załatwianie spraw urzędowych – 44%, kontakt z kontrahentami/ firmami/ innymi rolnikami – 16%. Dla 96% badanych Internet jest przydatny w prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
Downloads
Published
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.